Katedra prowadzi badania także na zlecenie biznesu.
W latach 2021-2022 przeprowadziliśmy badanie zaangażowania ponad 24 tysięcy pracowników KGHM. Aktualnie prowadzone są badania dobrostanu pracowników pracujących w PKO SA.
W 2016-2019 zrealizowano we współpracy z biznesem 3 projekty w ramach RegionalnegoProgramu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 (RPO WM 2014-2020), Działanie 1.2 Działalność badawczo-rozwojowa przedsiębiorstw -:
(1) Innowacja produktowa dzięki przeprowadzeniu prac rozwojowych w wybranej jednostce naukowej
(2) Prace rozwojowe w celu stworzenia innowacyjnej usługi wspomagającej zarządzanie kompetencjami poznawczymi w przedsiębiorstwach
(3) Wykorzystanie wskaźników biofeedbacku w diagnozie potencjału kompetencyjnego pracowników i kandydatów do pracy
W katedrze zostały zrealizowane badania naukowe opisane w obronionych w ostatnich latach rozprawach doktorskich:
- Konsekwencje stopnia dopasowania cech pracownika do zadań o różnym poziomie standaryzacji procedur -dr Marcin Jeśka (2016), promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska
- Ankiety ewaluacyjne w szkolnictwie wyższym: wpływ wyboru ewaluatorów- dr Bartłomiej Michałowicz (2016) Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska
- Psychologiczne następstwa wykonywania funkcji kierowniczych – dr Anna Kuźmińska (2016). Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska
- Predyspozycje do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej, dr Wojciech Karczewski (2019), Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Anna Kuźmińska
- Rola recenzji w zarządzaniu środkami na badania naukowe- dr Katarzyna Kowalczyk, 2019, promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Grzegorz Król
- Konsekwencje różnic w strukturze płci zespołów zadaniowych- dr Kamila Pietrzak (2020) Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Anna Kuźmińska
- Hidden costs of job demands-employee working style misfits- dr Krzysztof Nowak (2019) Promotorzy: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska, dr hab. nauk med. Józef Haczyński
- Employability Market Orientation in Iran- dr Leila Shoraka (2022).Promotorzy: prof. UW dr hab. Anna Pawłowska, prof. ucz; dr Yaghoob Maharati.
- Impact of communication style compatibility on leadership outcomes in multinational organizations – dr Anna Koval, (2022) Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Anna Kuźmińska
- Generational Differences in Human and Work Values in Iran and Poland, dr Afsaneh Yousefpour (2022). Promotorzy: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska, dr Alireza Khorakian
- Trafność stereotypów generacyjnych, dr Kinga Wilczyńska (2023), Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Krzysztof Nowak
- Consequences of compatibility level between employee and job characteristics”- Dr Magdalena Sieradzka (2023). Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Anna Kuźmińska
- False respondents in Web Human Resource Surveys, dr Marta Kabut (2023), Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Anna Kuźmińska
- Consequences of compatibility level between employee and supervisor characteristics: dr Daniel Pazura, 2023,”, Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Anna Kuźmińska
- Individual differences in preferences for shared leadership- dr Dominic Schulze (2023), Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Anna Kuźmińska
- Impact of career advancement on work-life balance – gender differences- dr Magdalena Simkowska-Gawron, (2023) promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Anna Kuźmińska
- Podwładni i przełożeni. Różnice w percepcji zaangażowania w pracę- mgr Mariola Majchrak (w trakcie), Promotor: prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska/ dr Marcin Skład Utrecht University
- Ścieżka decyzyjna klienta w środowisku internetowym – dr Arkadiusz Zaremba (2020), Promotor: dr hab., prof. UW Agnieszka Kacprzak
- Implementation of Green Marketing Concept Through Social Media Activities – mgr Elnur Nabivi (w trakcie), Promotor: dr hab., prof. UW Agnieszka Kacprzak
- Technologie wirtualnej rzeczywistości a doswiadczenie klienta – mgr Dawid Gajda (w trakcie) Promotor: dr hab., prof. UW Agnieszka Kacprzak/ dr Bartłomiej Michałowicz
Pracownicy Katedry aktywnie uczestniczą w prestiżowych konferencjach międzynarodowych takich jak: Academy of Management, European Marketing Academy, NetSci oraz współpracującą z naukowcami z zagranicznych ośrodków badawczych, takich jak University of Michigan, Virje University.