• Polski
  • English

Adiunkt, Katedra Marketingu


Adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz doświadczona ekspertka ds. marketingu. Od 20 lat opracowuje i wdraża strategie komunikacji marketingowej dla międzynarodowych marek, pracując zarówno w działach marketingu, jak i w agencjach reklamowych w Polsce, Włoszech i w Stanach Zjednoczonych. Jako międzynarodowa ekspertka w obszarze marketingu internetowego i w mediach społecznościowych prowadziła projekty, które były wielokrotnie nagradzane. Jej badania naukowe i publikacje koncentrują się na mediach społecznościowych i komunikacji nieformalnej. Jest założycielką BRANDLOVERS®, doradcą biznesowym oraz trenerką prowadzącą zajęcia z zakresu innowacyjnej komunikacji marketingowej zarówno dla studentów uczelni wyższych, jak i pracowników działów marketingu.

Wykładowca na Sorbonne Universite w ramach Sojuszu 4EU+ oraz na Universita degli Studi di Milano – Bicocca, Universita degli Studi di Verona i Instituto Politecnico de Lisboa w ramach programu Erasmus+

 

Główne obszary badawcze

 
Marketing internetowy, marketing w mediach społecznościowych, komunikacja nieformalna.
 

Wybrane publikacje

 

  • Bianchi, A. (2018). Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji marketingowej w pozycjonowaniu marki na rynku dóbr luksusowych. Marketing i Rynek, 4(CD), 44–58.
  • Bianchi, A. (2021). Driving consumer engagement in social media: Influencing electronic word of mouth. New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003125518
  • Bianchi, A., Karasiewicz, G. (2022). Driving electronic word of mouth on Facebook: a cross-national study. Marketing i Rynek, 2022(2), 3–14. https://doi.org/10.33226/1231-7853.2022.2.1
  • Bianchi, A. (2022). 11 polskich startupów, które będą napędzać innowacje w handlu detalicznym. W: Kotler, P., Stigliano, G. Retail 4.0: 10 zasad handlu detalicznego w erze cyfrowej (pp. 199–206). Warszawa: PWE.
  • Bianchi, A. (2025). Bringing marketing communications back to its roots: innovation through word of mouth. Marketing i Rynek, 2025(7), 28–35. http://doi.org/10.33226/1231-7853.2025.7.3