• Polski
  • English

O studiach

Dynamiczny rozwój technologii sztucznej inteligencji (AI) i jej rosnące znaczenie we wszystkich sektorach gospodarki stwarzają zapotrzebowanie na nowy profil specjalistów.

Tradycyjne metody zarządzania projektami, choć wciąż wartościowe, nie uwzględniają specyficznych wyzwań i możliwości wynikających z implementacji zaawansowanych systemów opartych na AI.

Stąd potrzeba kształcenia nowej generacji menedżerów, którzy łączą kompetencje zarządzania projektami z dogłębną znajomością technologii sztucznej inteligencji, ich potencjału, ograniczeń oraz ryzyk.

Program

1

Studia trwają dwa semestry i obejmują 164 godziny zajęć. 

2

Uczestnicy realizują praktyczny projekt organizacyjny w zespołach, przygotowując się do pracy w realnym środowisku.

3

Zajęcia obejmują aspekty prawne i etyczne wdrażania AI oraz zarządzania wirtualnymi zespołami.

4

Duży nacisk na rozwój kompetencji miękkich, takich jak negocjacje, wystąpienia publiczne i budowanie marki osobistej.

5

Program łączy wiedzę z zarządzania projektami, sztucznej inteligencji i digitalizacji procesów biznesowych.

Adresaci

Studia adresowane są do menedżerów projektów, przedsiębiorców, absolwentów kierunków technicznych i społecznych oraz specjalistów branży IT, którzy chcą zdobyć praktyczną wiedzę i kompetencje w zakresie zarządzania projektami opartymi na sztucznej inteligencji.

Program został stworzony z myślą o osobach kierujących zespołami i firmami technologicznymi, planujących rozwój własnych przedsięwzięć, a także tych, którzy chcą połączyć dotychczasowe wykształcenie lub doświadczenie zawodowe z nowoczesnymi rozwiązaniami AI, by skutecznie wdrażać innowacje, rozumieć ich potencjał i świadomie zarządzać związanym z nimi ryzykiem.

Atuty

Studia podyplomowe „Zarządzanie projektami opartymi na sztucznej inteligencji” to program przygotowany z myślą o osobach chcących rozwijać swoje kompetencje w dynamicznie zmieniającym się świecie technologii. To doskonała okazja, by zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku pracy i rozwinąć własny potencjał zawodowy.

Zdobycie praktycznych umiejętności zarządzania projektami AI.

Zdobycie praktycznych umiejętności zarządzania projektami AI.

Uczestnicy nauczą się planować, realizować i monitorować projekty z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w realnym środowisku biznesowym, w tym zarządzać zespołami wirtualnymi i interdyscyplinarnymi.

Kompetencje cenione przez pracodawców w branżach technologicznych i biznesowych.

Kompetencje cenione przez pracodawców w branżach technologicznych i biznesowych.

Absolwenci uzyskają wiedzę z zakresu prawa, etyki, finansów, marketingu AI i digitalizacji procesów, co zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy w Polsce i za granicą.

Możliwość rozwoju osobistego i budowy marki eksperta.

Możliwość rozwoju osobistego i budowy marki eksperta.

Program zawiera zajęcia z personal brandingu oraz wystąpień publicznych, dzięki czemu uczestnicy nauczą się skutecznie prezentować swoje kompetencje i pozycjonować się jako specjaliści w dziedzinie zarządzania projektami AI.

Rozwinięcie umiejętności współpracy i przedsiębiorczego działania.

Rozwinięcie umiejętności współpracy i przedsiębiorczego działania.

Praca w grupach nad projektem organizacyjnym oraz trening miękkich kompetencji przygotowują do pracy zespołowej i do samodzielnego inicjowania innowacyjnych przedsięwzięć w dynamicznym środowisku technologicznym.

Wykładowcy

Pavel Arno

Pavel Arno

Technologie AI w zarządzaniu projektami 


Promotor nowoczesnych utylitarnych koncepcji teoretycznych i przyjaznych rozwiązań informatycznych wspierających zarządzanie procesami, ich automatyzację i doskonalenie. Od ponad 15 lat związany z branżą informatyczna, zdobył doświadczenie w realizacji kilkudziesięciu projektów wdrożeniowych, obejmujących usprawnienia organizacyjne oraz implementację systemów informatycznych różnej skali dla różnych sektorów gospodarki. Łączy kompetencje biznesowe, projektowe i techniczne.

Absolwent zarządzania, inżynierii procesów biznesowych oraz handlu międzynarodowego. Współzałożyciel Centrum Kompetencji Zarządzania Procesami Biznesowymi na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi zajęcia z analizy procesów biznesowych i wdrażania inteligentnej automatyzacji. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską w dziedzinie nauk o zarządzaniu i jakości na Uniwersytecie Warszawskim. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się na architekturze korporacyjnej, zwinności biznesowej, zarządzaniu procesami, hiperautomatyzacji oraz analizie danych. W IBM Polska wspiera partnerów wdrożeniowych, szczególnie w obszarach analizy i automatyzacji procesów, integracji, modernizacji aplikacji, AIOps, bezpieczeństwa oraz optymalizacji kosztów IT (FinOps).

Edyta Barmentloo

Edyta Barmentloo

Martech z AI w zarządzaniu marketingowym


Doktorantka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Praktykę biznesową i managerską zdobywała w międzynarodowych firmach z branży dóbr szybko zbywalnych, bankowości i automotive. Cechuje ją podejście strategiczne połączone z operacjonalizacją zadań wymagającą zarówno budowania zespołów jak i analizy i optymalizacji wyników biznesowych. Rozwój innowacji i ich komercjalizacja to jedno z głównych zadań, którym zajmuje się będąc mentorem i konsultantem startupów oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Rozwija zespoły marketingu w oparciu o interdyscyplinarność i cyfryzację.

Michał Broniewicz

Michał Broniewicz

Prawne wyzwania i regulacje w zarządzaniu projektami IT


Absolwent studiów prawniczych Uniwersytetu Jagielońskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu Prawa Nowoczesnych Technologii na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie, specjalizuje się w prawie administracyjnym oraz w obsłudze podmiotów działających na rynku cyfrowym. Zawód radcy prawnego wykonywał prowadząc własną kancelarię, jak również jako pracownik Biura Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Z powodzeniem prowadził szereg postępowań administracyjnych na rzecz przedsiębiorców reprezentujących różne branże biznesu. Posiada doświadczenie w negocjacjach kontraktów i obsłudze prawnej procesów IT. W trakcie pracy w Biurze Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców uczestniczył w konsultacjach związanych z procesami legislacyjnymi na forum Unii Europejskiej.

dr Artur Chełstowski

dr Artur Chełstowski

Finansowe aspekty działalności organizacji


Ekspert w zakresie ekonomii, finansów publicznych, zarządzania podmiotami publicznymi, zarządzania ryzykiem oraz audytu wewnętrznego i kontroli. Absolwent Akademii im. Leona Koźmińskiego, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych

mgr inż. Agata Chodowska-Wasilewska

mgr inż. Agata Chodowska-Wasilewska

Inteligentne zarządzanie dokumentami i przepływem informacji


Ukończyła Wydział Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej, specjalizując się w systemach informatycznych. Od 2007 roku zdobywa doświadczenie zawodowe, a od 2015 pełni funkcję członka zarządu i kierownika projektów w firmie Tecna sp. z o.o., specjalizującej się w automatyzacji procesów biznesowych i tworzeniu oprogramowania.

Brała udział w licznych wdrożeniach dla dużych instytucji, łącząc role analityka, wdrożeniowca i menedżera projektów.

Największe wdrożenia, w których uczestniczyła to projekty automatyzacji obiegu dokumentów dla Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR), Urzędu Dozoru Technicznego (UDT), PKP Intercity, Bergerat Monnoyeur oraz Fabryk Mebli „Forte”.

Od 2024 roku kontynuuje rozwój naukowy w szkole doktorskiej WAT, prowadząc badania nad symulacyjnymi metodami analizy cyklu życia danych w procesach biznesowych.

dr Tomasz Eisenbardt

dr Tomasz Eisenbardt

Machine learning


Adiunkt w Katedrze Systemów Informacyjnych Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Autor kilkudziesięciu prac naukowych oraz kilku prac o charakterze dydaktycznym. Jego zainteresowania badawcze obejmują informatykę i informatykę ekonomiczną, szczególnie w takichobszarach jak wirtualne środowiska edukacyjne (VLE) i e-learning, AI i Machine Learning, a także nowych trendów w IT, edukacji, ekonomii i zarządzaniu. Jako aktywny wykładowca i edukator prowadzi zajęcia z takich przedmiotów jak bazy danych, Business Intelligence, uczenie maszynowe, projektowanie i analiza systemów informatycznych, języki programowania i podstawy informatyki.

dr Krzysztof Kałucki

dr Krzysztof Kałucki

Negocjacje 


Zawodowy negocjator, ekspert Key Account Management, nauczyciel akademicki (adiunkt) pracujący na Wydziale Zarządzania UW, wykładowca negocjacji w Wojskowej Akademii Technicznej. Praktyk biznesu z ponad 24 letnim doświadczeniem w sprzedaży, zarządzaniu kadrą menadżerską i negocjacjach. Z wykształcenia socjolog (Uniwersytet Jagielloński) oraz absolwent MBA (Polska Akademia Nauk), doktor nauk społecznych ze specjalizacją w negocjacjach (SGH). Certyfikowany trener biznesu. Autor książek: „Key Account Manager” , „Technik Negocjacyjne”, „Key Account Management” oraz „Negocjacje”.

prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz

prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz

Grzegorz Karasiewicz jest dziekanem i kierownikiem Katedry Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania UW (1988) i Harvard Business School – program PMD (1995). W 1994 roku obronił pracę doktorską pod tytułem „Strategie cenowe w gospodarce rynkowej”, a 2001 roku uzyskał stopień doktora  habilitowanego. W 2014 roku otrzymał tytuł profesora nauk ekonomicznych.

Obecnie jego zainteresowania naukowe koncentrują się na następujących obszarach tematycznych: strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw (z uwzględnieniem specyfiki małych i średnich przedsiębiorstw), strategie cenowe przedsiębiorstw, zmiany strukturalne w polskim handlu w okresie transformacji gospodarczej, budżetowanie działalności marketingowej (w tym również sprzedażowej) w przedsiębiorstwie oraz ocena efektów decyzji marketingowych (sprzedażowych).

Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i prac konsultingowych dla praktyki gospodarczej, m.in. dla takich przedsiębiorstw, jak: ABB, Armatura Głuchołazy, Bayer, Coca-Cola, Coca-Cola Dar Natury, Fresenius-Kabi, Haft Kalisz, Herbapol Lublin, Hortex, Nałęczowianka, Pekao S.A., PKN Orlen, Polisa, PKO BP, PZU S.A., Renault Polska, Ruch S.A., Solvey, Zakłady Mięsne Nowak.

Kama Kotowska

Kama Kotowska

Personal Branding 2.0: Zarządzanie marką osobistą z wykorzystaniem AI


Ekspertka w obszarze wystąpień publicznych, storytellingu oraz komunikacji strategicznej, z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży kreatywnej i marketingowej. Trenerka public speaking i Behavior-Led Marketingu, strateżka kreatywna, mentorka startupów oraz wykładowczyni.

Specjalizuje się w szkoleniu liderów, menedżerów i startupów z zakresu autoprezentacji, pitchowania oraz tworzenia skutecznych narracji biznesowych. Od lat wspiera zarówno duże organizacje (m.in. Jeronimo Martins, ROCHE, Bank Pocztowy), jak i młode firmy technologiczne w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych oraz marketingowych. Współpracuje jako mentorka w programach akceleracyjnych (m.in. foodtech.ac, Huge Thing, Mentoring Dots), gdzie doradza startupom w zakresie prezentacji przed inwestorami i publicznością.W przeszłości pełniła funkcje Head of Growth i Head of Marketing w branży tech, odpowiadając za strategię wzrostu, analitykę marketingową i komunikację. Autorka eksperckich publikacji o UX, analityce i e-commerce. Posiada również doświadczenie akademickie — prowadzi zajęcia dla studentów Uniwersytetu Gdańskiego oraz Instytutu Marki Online i Komunikacji. Założycielka Fundacji SpeakUPerki wspierającej młode kobiety w rozwijaniu umiejętności biznesowych i komunikacyjnych. Występowała na największych polskich konferencjachmarketingowych (m.in. I Love Marketing, Infoshare, SEO Vibes), dwukrotnie zdobywając podium.

Uczy, jak budować silną markę osobistą i komunikować się w sposób skuteczny, autentyczny i dopasowany do odbiorców – zarówno offline, jak i online, ze wsparciem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.

dr Małgorzata Oleś-Filiks

dr Małgorzata Oleś-Filiks

Zarządzanie wirtualnym zespołem projektowym 


Adiunkt w Katedrze Systemów Informacyjnych Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na Wydziale Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej (WAT) w Warszawie na specjalności:

Informacyjne Wspomaganie Zarządzania oraz studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w Katedrze Systemów Informacyjnych Zarządzania. Dr Oleś-Filiks jest również absolwentką w Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na specjalność: Finanse i Rachunkowość. Jest autorem ponad 25 publikacji naukowych i posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu projektami (w tym zespołami wirtualnymi) z zakresu zarządzania procesami biznesowymi oraz systemów informacyjnych zarządzania. Prezentowała swoje prace na ponad 25 konferencjach naukowych.

Członek stowarzyszenia naukowego SpreadPage Initiative. Posiada wieloletnie praktyczne doświadczenie w obszarze biznesu w sektorze IT o zasięgu międzynarodowym i globalnym, uczestnicząc w projektach digitalizacji klientów.

dr Katarzyna Rychlicka-Maraszek

dr Katarzyna Rychlicka-Maraszek

Trening umiejętności integracyjnych


Nauczyciel akademicki, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej IPSIR UW, akredytowany Coach ICF i trenerka umiejętności psychospołecznych; autorka programów i kursów doskonalących kompetencje społeczne. Absolwentka Instytutu Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, gdzie uzyskała również doktorat.

mgr inż. Jarosław Sochocki

mgr inż. Jarosław Sochocki

Przegląd dostępnych rozwiązań AI – porównanie i możliwości praktycznego zastosowania 


Doświadczony kierownik zespołu z wieloletnią praktyką w zakresie produkcji i wdrażania systemów informatycznych m.in w architekturze mikroserwisowej. Projektowanie i kierowanie pracami implementacyjnymi w oparciu o metodyki zwinne (Scrum, TDD) zaawansowanych rozwiązań IT w tym sztucznej inteligencji.

Zawodowo tworzenie oprogramowania do wsparcia sprzedaży, instalacji oraz utrzymania produktów z obszaru energii odnawialnej z wykorzystaniem platformy workflow i uruchamianych na niej procesów biznesowych (BPMN). Doświadczony w prowadzeniu zajęć z zakresu modelowania procesów biznesowych oraz modelowania danych w systemach zarządzania bazami danych.

mgr inż. Karolina Stasiarczyk

mgr inż. Karolina Stasiarczyk

Budowanie efektywnych zespołów – zarządzanie zasobami ludzkimi 


Analityk, podczas swojej dotychczasowej kariery zawodowej pełniła różne role w zespołach wytwórczych, zdobywając cenne doświadczenie techniczne oraz umiejętności pracy zespołowej i budowania efektywnych standardów. Entuzjastka kreatywnych metod angażowania grup i interaktywnych sposobów przekazywania wiedzy.

Obecnie rozwija się zawodowo w zespole IT w PZU, specjalizując się w analizie biznesowo-systemowej. Jako analityk bierze aktywny udział w tworzeniu nowych rozwiązań informatycznych oraz rozwijaniu oprogramowania dostosowanego do potrzeb biznesowych. Nieustannie poszerza swoją wiedzę techniczną i umiejętności miękkie poprzez uczestnictwo w szkoleniach i programach rozwojowych. Hobbystycznie interesuje się sztuczną inteligencją oraz zagadnieniami UX.

prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer

prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer

Aspekty prawne i regulacyjne wdrażania proejtków opartych na sztucznej inteligencji


Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, Katedra Prawa Administracyjnego i Finansowego Przedsiębiorstw, Zakład Regulacji Przedsiębiorstw. Wykładowca i ekspert z zakresu bankowości i prawa bankowego, polityki i prawa konkurencji, prawnych i ekonomicznych zagadnień e-biznesu, prawa nowych technologii (platform cyfrowych, datafikacji, tokenizacji, blockchain, sztucznej inteligencji) oraz ekonomicznej analizy prawa i oceny skutków regulacji. Członek Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Rady Naukowej Stowarzyszenia Ekspetów Blockchain.

Współpracuje z European Association of Law and Economics, Visiting profesor na uniwersytetach niemieckich. Kierował polską grupą badawczą European Network for Better Regulation (ENBR – VI Program Ramowy UE.). Członek Rady Programowej kierunku „Ekonomiczna analiza prawa” w SGH. Autor ok. 200 publikacji naukowych i licznych ekspertyz dla naczelnych organów państwa, m.in. Sejmu i Rządu RP, UOKiK, UKIE, ZBP, ZPF i SKEF.

dr hab. Mariusz Trojanowski, prof. UW

dr hab. Mariusz Trojanowski, prof. UW

Akademik, praktyk komunikacji biznesowej oraz trener biznesu zatrudniony w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także uczestnikiem programu edukacyjnego dla nauczycieli biznesu (Colloquium on Participant-Centered Learning) na Harvard Business School w USA. Posiada wieloletnie doświadczenie w komercjalizacji wiedzy z zakresu komunikacji, przygotowywaniu przedstawicieli biznesu do negocjacji, prezentacji i wystąpień publicznych. Autor książek „Prezentacje i przemówienia w biznesie: Istota, uwarunkowania, badania” wydanej przez Wydawnictwo Naukowe PWN w 2019 roku oraz „Marketing bezpośredni: Istota, zarządzanie, instrumenty” wydanej przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne w 2010 roku.

dr hab. Aleksandra Wąsowska, prof. UW

dr hab. Aleksandra Wąsowska, prof. UW

Miękkie i strategiczne kompetencje menadżera


Kierownik Katedry Strategii i Przywództwa na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, profesor uczelni (dr hab.). Specjalizuje się w zagadnieniach związanych ze strategią zarządzania oraz zachowaniami organizacyjnymi, będąc autorką licznych publikacji naukowych w tych obszarach.

Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów rozwijających kompetencje psychospołeczne liderów i menedżerów. Łączy działalność naukową i dydaktyczną z praktyką kliniczną w zakresie psychoterapii.

dr Marek Zborowski

dr Marek Zborowski

Podstawy zarządzania projektami AI


Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wieloletni pracownik Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w Katedrze Systemów Informacyjnych Zarządzania oraz Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk.

Współautor i autor 74 publikacji naukowych z zakresu zastosowań technologii informacyjno-komunikacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów bankowości elektronicznej. Współautor książek: Kompleksowe metody oceny jakości serwisów internetowych oraz Bankowość elektroniczna, Istota i innowacyjność.

Współautor i odpowiedzialny za realizację szeregu badań m.in. z obszaru e-marketingu i m-marketingu. Prelegent na wielu międzynarodowych i krajowych konferencjach naukowych. Wykładowca przedmiotów z zakresu Informatyki w Zarządzaniu oraz Zarządzania Procesami Biznesowymi, Modelowania Procesów Biznesowych, Zarządzania Projektami i Business Intelligence.

Opłata za studia

Czesne w roku akademickim 2025/26

  • Płatność jednorazowa za całość studiów – 9 000 zł
  • Płatność w dwóch ratach: opłata za semestr studiów 4 750 zł x 2
  • Możliwe rozłożenie płatności na osiem rat

Informacja dla osób, za które czesne pokrywa zakład pracy

  • Faktury będą wystawiane tylko po dokonaniu wpłaty.
  • Zgodnie z podpisaną umową po otrzymaniu opłaty za Studia Uniwersytet wystawi fakturę na rzecz Uczestnika, wskazując Podmiot finansujący jako płatnika.
  • Numer konta do wpłat, przy płatności przez zakład pracy dostępny jest w umowie trójstronnej.
  • Przy płatności indywidualnej: indywidualny numer  konta generowany jest po immatrykulacji studenta do USOS (Uniwersytecki System Obsługi Studiów).

Rekrutacja

Rekrutacja przez stronę IRK – już od 17 lipca!

I tura rekrutacji – od 17.07.2025 r.

  • Czas trwania studiów podyplomowych

dwa semestry, rok akademicki

  • Termin rozpoczęcia studiów

Październik 2025

  • Miejsce składania dokumentów

Dokumenty  w  wersji  papierowej  będą  przyjmowane  w dziekanacie studiów podyplomowych (pokój C204) lub pocztą listem poleconym na adres:

Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski
ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
z dopiskiem „studia podyplomowe”.