• Polski
  • English
Katedra Marketingu

Michał Ścibor-Rylski jest badaczem rynku z ponad 20-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w jakościowych badaniach marki, custormer experience oraz komunikacji. Projektuje gry stosowane w badaniach. Obecnie eksploruje temat wykorzystania AI w moderowaniu wywiadów jakościowych na próbach ilościowych.
Wykładowca w zakresie badań marketingowych i gamifikacji. Prowadzi seminaria licencjackie i magisterskie w obszarze metod badań zachowań konsumenckich.

 

Obszary naukowe:

⦁ Wpływ gamifikacji i metod opartych na storytellingu na zaangażowanie respondentów zarówno badań jakościowych jak i ilościowych.
⦁ Kwestia jakości danych uzyskanych w badaniach z wykorzystaniem moderacji AI w porównaniu do klasycznych, kwestionariuszowych metod ilościowych.

 

Wybrane publikacje
  • Ścibor-Rylski, M. (2025). Storytelling as a Method of Increasing the Engagement of Market Research Participants. Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets, 2025(2), 26-38. DOI: 10.7172/2449-6634.jmcbem.2025.2.3.
  • Ścibor-Rylski, M. i Mijal, M. (2023). Gamification in Market Research – How to Encourage People to Write More. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia, Vol. 57, No. 2/2023, 175-189. DOI: 10.17951/h.2023.57.2.175-189
  • Ścibor-Rylski, M. (2022). Gamified Market Research: Increasing Respondents’ Engagement. W: M. Awdziej I J. Tkaczyk (red.). Extending boundaries: the impact of the digital world on consumers and marketing. Warszawa: Koźminski University
  • Ścibor-Rylski, M. (2020). Gamifying questions by adding context in the creative development marketing research. Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets, 1(10).
  • Ścibor-Rylski, M., Reducha, M. i Ochremiak, J. (2019). Modern research methods in the field of customer experience. Marketing i Rynek, 10/2019, 14-21. DOI 10.33226/1231-7853.2019.10.2.
  • Ścibor-Rylski, M. (2019). Gamification – the key to in-depth exploration of consumer behaviour in market research. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia, Vol. 53, No. 1/2019, 119-128. DOI: 10.17951/h.2019.53.1.119-128