Niniejsze badanie analizuje związek między doświadczeniami związanymi z wirtualnymi grami sportowymi a późniejszymi intencjami behawioralnymi dotyczącymi sportu, ze szczególnym uwzględnieniem żeglarstwa.
Korzystając z danych pochodzących od 593 uczestników społeczności online „Virtual Regatta”, badanie wykorzystuje dwustopniowe modelowanie równań strukturalnych w celu przetestowania hipotez opartych na teoriach i wynikach empirycznych.
Wyniki
Analizy wykazały istotne związki pomiędzy identyfikacją z grą online, pozytywnymi emocjami, satysfakcją, przywiązaniem a intencjami behawioralnymi, potwierdzając wszystkie postawione hipotezy.
Implikacje praktyczne
Wyniki sugerują, że gry sportowe mogą znacząco wpływać na rzeczywiste zaangażowanie w sport. Specjaliści ds. marketingu sportowego powinni opracowywać zintegrowane kampanie łączące doświadczenia związane z grami wideo z aktywnościami fizycznymi, aby zwiększyć zaangażowanie fanów i ich uczestnictwo w sporcie.
Wkład w badania
Badanie rozszerza istniejącą literaturę, mapując emocjonalne i poznawcze mechanizmy, za pomocą których doświadczenia związane z grami sportowymi wpływają na kibicowanie i konsumpcję mediów, pogłębiając tym samym zrozumienie zachowań konsumentów sportowych w środowisku cyfrowym.
Niniejsze badanie podkreśla użyteczność teorii psychologicznych w wyjaśnianiu wpływu doświadczeń związanych z wirtualnymi grami sportowymi na rzeczywiste zachowania. Dostarcza ono nowatorskich spostrzeżeń dotyczących strategicznej integracji platform cyfrowych i tradycyjnych w celu zwiększenia uczestnictwa w sporcie.
Dostęp do artykułu: https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/23750472.2025.2470271?needAccess=true

ABSTRACT
Purpose/Rationale
This study examines the relationship between virtual sport gaming experiences related to sport and subsequent sport-related behavioural intentions, specifically in the context of sailing.
Design/Methodology/Approach
Utilising data from 593 participants of the 'Virtual Regatta’ online community, this research employs a two-step structural equation modeling approach to test hypotheses that are established based on theories and empirical results.
Findings
Our findings revealed significant relationships among online game identification, positive affect, satisfaction, attachment and behavioural intentions, supporting all the hypotheses.
Practical implications
The results suggest that sport video games can significantly influence real-world sport engagement. Sport marketers are advised to develop integrated campaigns that connect video game experiences with physical sport activities to enhance fan engagement and participation.
Research contribution
This study extends the existing literature by mapping the emotional and cognitive pathways through which sport gaming experiences influence fanship and media consumption, adding depth to the understanding of sport consumer behaviour in digital contexts.
Originality/Value
This research highlights the utility of psychological theories in explaining the impact of virtual sport gaming experiences on real-world behaviour. This provides a novel insight into the strategic integration of digital and traditional sport platforms to boost sport participation.