• Polski
  • English

Opis 

Szkoła Prawa Farmaceutycznego – Prawo farmaceutyczne w praktyce

Szkoła Prawa Farmaceutycznego to unikalna możliwość skorzystania z połączenia praktycznej wiedzy osób, oceniających działania uczestników rynku farmaceutycznego ze strony administracji publicznej oraz doradców wprowadzających w życie projekty z obszaru life science. Nasi wykładowcy to doświadczeni praktycy, którzy realizują projekty biznesowe dla uczestników rynku farmaceutycznego oraz kierownicy jednostek merytorycznych w administracji publicznej.

Wybierając ofertę edukacyjną Szkoły Prawa Farmaceutycznego, możesz zyskać praktyczną, przydatną wiedzę na temat najważniejszych procesów realizowanych przez podmioty rynku farmaceutycznego. Nauczysz się m.in. jak:

  • Uzyskać zezwolenia na wytwarzanie lub import produktów leczniczych
  • Otworzyć hurtownie produktów farmaceutycznych
  • Otworzyć aptekę albo przenieść zezwolenia na inny podmiot
  • Legalnie importować i handlować konopiami innymi niż włókniste
  • Wprowadzać do obrotu produktu lecznicze
  • Zarejestrować badania kliniczne
  • Przejść proces uzyskania refundacji
  • Reklamować apteki i produkty lecznicze
  • Przygotować się do kontroli inspekcji farmaceutycznej
  • Bronić swoich praw w procesie wycofania produktów farmaceutycznych z obrotu
  • Stworzyć właściwy model dystrybucji produktów leczniczych

Opłata  

Opłata za I Edycję Szkoły Prawa Farmaceutycznego:

  • Płatność jednorazowa – 7 000 zł
  • Płatność w dwóch ratach: 2×3600 zł, czyli 7 200 zł
  • do 31 grudnia 2024 r. płatność jednorazowa 6 600 zł

Istnieje możliwość wykupienia wyłącznie modułów:

  1. Moduł nr 1 – Obrót hurtowy i wytwarzanie produktów leczniczych  (48 godzin zajęć) – 4 100 zł.
  2. Moduł nr 2 – Obrót detaliczny produktami leczniczymi – (34 godziny zajęć) – 2 900 zł.
  3. Moduł nr 3 – Rejestracja i refundacja produktów leczniczych – (42 godziny zajęć) – 3 600 zł.

lub pakietów realizacyjnych:

  1. Moduł I i II z uwagi na to, że cześć zajęć się pokrywa ->  5 100 zł
  2. Moduł II i III z uwagi na to, że cześć zajęć się pokrywa ->5 600 zł
  3. Moduł I i III z uwagi na to, że cześć zajęć się pokrywa -> 6 400 zł

Informacja dla osób, za które opłatę pokrywa zakład pracy:

  • Faktury będą wystawiane tylko po dokonaniu wpłaty.
  • Zgodnie z podpisaną umową po otrzymaniu opłaty za studium na rzecz uczestnika studium zostanie wystawiona faktura, wskazująca Podmiot finansujący jako płatnika.

Numer konta bankowego do realizacji płatności:

tytułem: Szkoła prawa farmaceutycznego, imię nazwisko Uczestnika

  • 41 1240 6263 1111 0010 6150 1662

Program 

Organizatorem Szkoły Prawa Farmaceutycznego jest Fundacja na rzecz Wydziału Zarządzania (Centrum Edukacji Fundacji Wydziału Zarządzania) wraz z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Spotkania odbywają się hybrydowo na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Zajęcia prowadzone będą w weekendy (sobota i niedziela), co dwa tygodnie w godzinach:

  • Soboty: 9-16
  • Niedziela 9-14

 

Uzyskanie zezwolenia na wytwarzanie lub import produktów leczniczych 8
Wytwarzanie, dystrybucja i import substancji czynnych 4
Pośrednictwo w obrocie produktami leczniczymi 2
Uzyskanie zezwolenia na prowadzenie obrotu hurtowego produktami leczniczymi 8
Wprowadzenie i dystrybucja produktów leczniczych 6
ZSMOPL 2
Weryfikacja autentyczności produktów leczniczych z perspektywy wytwórcy, importera, hurtowni i aptek 6
Nadzór inspekcji 8
Warunki prawne wytwarzania i obrotu konopiami innymi niż włókniste 4
Uzyskanie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej 8
Jakość produktów leczniczych 6
Warunki prawne reklamy aptek, produktów leczniczych i suplementów diety 4
Doprowadzenie do obrotu produktów leczniczych 6
Nadzór nad bezpieczeństwem stosowania produktów leczniczych 8
Refundacja produktów leczniczych 8
Badania kliniczne 6
Nazewnictwo produktów leczniczych 2
Rola Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w systemie ochrony zdrowia 2
98

 

Ogłoszenia

Rekrutacja

Zapraszamy na I Edycję Szkoły Prawa Farmaceutycznego.

Formularz rekrutacyjny będzie aktywny do 07.03.2025 r.

 

W przypadku pytań prosimy o kontakt na psm@wz.uw.edu.pl

Rekrutacja 

Wypełnij formularz i wyślij!

  • REKRUTACJA jest otwarta do 07.03.2024 r. 
  • Zapraszamy do przesyłania zgłoszeń w celu otrzymywania bieżących informacji o naborze -> zgłoszenie
  • Termin rozpoczęcia Szkoła Prawa Farmaceutycznego: marzec 2025 r. (I zajęcia 15-16 marca)
  • Czas trwania: do czerwca 2025 (semestr akademicki)

Opis rekrutacji:

Zasady rekrutacji, w tym wymagane dokumenty:

  1. Termin rekrutacji: Rekrutacja już wkrótce!
  • Podstawą do kandydowania jest rejestracja udziału poprzez formularz na stronie internetowej i wypełnienie wymaganych danych. Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń w systemie.
  • Wypełnij formularz i wyślij!

Zakwalifikowani kandydaci składają komplet dokumentów:

  1. podanie o przyjęcie na Studium
  2. CV
  3. zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności.
  • Kandydaci będą przyjmowani na podstawie kolejności zgłoszeń.
  1. Dokumenty w wersji papierowej będą przyjmowane w pokoju C204 lub pocztą listem poleconym na adres:

Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski
ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa

z dopiskiem „Szkoła Prawa Farmaceutycznego”.

Pełen Program

Opłaty

Wykładowcy 

Andrzej Czesławski

Andrzej Czesławski

Dyrektor Departamentu Monitorowania Niepożądanych Działań Produktów Leczniczych w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych
Absolwent Wydziału Farmaceutycznego Uniwersytetu Medycznego w Warszawie. Od 2005 do 2015 roku pracował w obszarze związanym z dopuszczeniem do obrotu produktów leczniczych w procedurach europejskich i narodowej. W swojej codziennej pracy kierował zespołem osób zajmujących się koordynacją i prowadzeniem procesu dopuszczenia do obrotu produktów leczniczych w procedurach wzajemnego uznania i zdecentralizowanej. Przez wiele lat pracy posiadł szeroką wiedzę w zakresie dokumentacji składanej w formacie elektronicznym. Obecnie kieruje zespołem osób odpowiedzialnych za nadzór nad bezpieczeństwem stosowania farmakoterapii. Wieloletni europejski ekspert Europejskiej Agencji Leków
Natalia Falęcka - Tyszka

Natalia Falęcka - Tyszka

radca prawny


Specjalizuje się w doradztwie prawnym podmiotom działającym w branżach regulowanych – w szczególności farmaceutycznej, wyrobów medycznych, żywnościowej oraz z sektora ochrony zdrowia. Posiada bogate doświadczenie praktyczne nabyte w Głównym Inspektoracie Farmaceutycznym, w którym pełniła funkcję naczelnika wydziału orzeczniczego ds. obrotu detalicznego.

Doradza i reprezentuje klientów przed organami administracji publicznej, jak i przed sądami administracyjnymi. Posiada bogate doświadczenie w przygotowaniu strategii rynkowych, w tym między innymi ocenie polityki dystrybucyjnej bądź marketingowej. Natalia reprezentuje organizacje branżowe działające w sektorze aptecznym.

Doświadczenie zdobyte zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym (współpracując z renomowanymi kancelariami prawnymi) pozwala jej na doradztwo we wszelkich aspektach podmiotom z sektora Life Science & Healthcare, przy uwzględnieniu regulacyjnej specyfiki danej branży.

Joanna Grynfelder

Joanna Grynfelder

radca prawny
Absolwentka studiów prawniczych i programu Business Law na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz aplikacji radcowskiej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Słuchaczka studiów podyplomowych Prawo Medyczne w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Zawodowo od 2017 roku związana z Narodowym Instytutem Leków w Warszawie
dr Michał Kaczmarski

dr Michał Kaczmarski

Doktor nauk prawnych, adwokat
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, adiunkt w Instytucie Rachunkowości, Kolegium Zarządzania i Finansów SGH Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 2017-2020 prezes Fundacji Krajowa Organizacja Weryfikacji Autentyczności Leków (KOWAL). Wieloletni współpracownik firm doradczych tzw. Wielkiej Czwórki (Deloitte, EY, KPMG), były compliance menedżer w międzynarodowej firmie farmaceutycznej odpowiedzialny za program zgodności w Polsce oraz krajach bałtyckich.
Katarzyna Kęsik Olędzka

Katarzyna Kęsik Olędzka

Były Zastępca Dyrektora Departamentu Nadzoru w Głównym Inspektoracie Farmaceutycznym, obecnie świadczy usługi doradztwa na rzecz uczestników runku farmaceutycznego.
magister farmacji, doradca, szkoleniowiec i audytor w branży farmaceutycznej, absolwentka Wydziału Farmaceutycznego Uniwersytetu Medycznego w Warszawie oraz studiów podyplomowych na Wydziale Chemii Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie metrologii chemicznej. Jest certyfikowanym audytorem ISO 9001, ISO 17025 i ISO 13485. Swoją karierę zawodową rozpoczynała pracując w Dziale Kontroli Jakości w jednej z największych firm farmaceutycznych w Polsce. Następnie przez wiele lat pracowała w Głównym Inspektoracie Farmaceutycznym, gdzie początkowo pełniła obowiązki inspektora ds. wytwarzania, a następnie naczelnika Wydziału Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi i Wydziału ds. Sfałszowanych Produktów Leczniczych. Ostatecznie objęła stanowisko Zastępcy Dyrektora Departamentu Nadzoru. W tej roli wskazywała kierunki rozwoju i doskonalenia inspekcji ds. obrotu hurtowego, uczestniczyła w pracach nad projektami ustaw i przepisów wykonawczych w dziedzinie farmacji i przeciwdziałania narkomanii oraz reprezentowała polski nadzór farmaceutyczny na arenie międzynarodowej. Przez ponad rok współpracowała z kancelarią prawniczą doradzającą na rzecz sektora life sciences
Joanna Kmiecik-Grudzień

Joanna Kmiecik-Grudzień

Dyrektor Departamentu Zmian Porejestracyjnych i Rerejestracji Produktów Leczniczych w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych
Farmaceutka, absolwentka ekonomii ze specjalnością handel zagraniczny w Wyższej Szkole Handlu i Prawa. Posiada 5-letnie doświadczenie w pracy w aptece. W latach 1999-2002 pracowała w Departamencie Polityki Lekowej i Farmacji Ministerstwa Zdrowia. Od 2002 roku związana z Urzędem Rejestracji, gdzie obecnie nadzoruje i koordynuje pracę departamentu odpowiedzialnego za przeprowadzanie zmian porejestracyjnych i rerejestracji produktów leczniczych. Aktywnie uczestniczy w tworzeniu i opiniowaniu projektów aktów prawnych związanych z sektorem zdrowia a także jest członkinią wielu zespołów powołanych przez Ministra Zdrowia związanych z sektorem farmaceutycznym.
dr hab. Anna Kowalczuk

dr hab. Anna Kowalczuk

Zastępca Prezesa Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji
Jest menadżerem z blisko 20-letnim doświadczeniem w sektorze farmaceutycznym. Posiada bogatą wiedzę na temat funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, jak również doświadczenie w budowaniu relacji międzysektorowych oraz wdrażaniu strategii rozwoju. Ekspertka w ochronie zdrowia, pełniła funkcję członka zespołów doradczych i rad naukowych, m.in. w:◦Komisji ds. Produktów Leczniczych przy Prezesie URPLWMiPB;◦Zespole do spraw aktywnych substancji farmaceutycznych przy Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii;◦Radzie Naukowej Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu;◦Radzie Naukowej Narodowego Instytutu Geriatrii, Reumatologii i Rehabilitacji;◦Komisji Farmakopei Europejskiej Herbal drugs and Herbal drug products;◦Grupach doradczych Europejskiego Dyrektoriatu Jakości Leków w Strasburgu: EDQM Advisory Group CAP oraz EDQM Communication Working Group. Była dyrektor Narodowego Instytutu Leków (2017 – 2022) a w latach 2015-2017 kierowała polskim OMCL-em jako Z-ca Dyrektora ds. Badań Kontrolnych NIL. Anna Kowalczuk jest z wykształcenia farmaceutką. Ukończyła studia farmaceutyczne na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Absolwentka podyplomowych studiów menadżerskich na Uniwersytecie Warszawskim (UW) oraz Executive Master of Business Administration (EMBA) na UW. W 2024 r. uzyskała tytuł doktora habilitowanego w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Autorka licznych artykułów naukowych w czasopismach krajowych i zagranicznych oraz programów studiów podyplomowych. Ekspertka na konferencjach naukowych, panelistka wielu debat, wykładowczyni.
Michał Pietrusiński

Michał Pietrusiński

radca prawny

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Wpisany na listę radców prawnych w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Posiad kilkunastoletnie doświadczenia w obsłudze prawnej klientów w zakresie prawa cywilnego, gospodarczego i prawa pracy. Radca prawny Michał Pietrusiński przez wiele lat współpracował z Departamentem Prawnym Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego oraz kierował Biurem Prawnym w Narodowym Instytucie Leków. Prowadzi wykłady z prawa farmaceutycznego na Uniwersytecie Warszawski oraz na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Michał Pietrusiński jest także Prezesem Zarządu Fundacji Lex Pharma.

Mateusz Oczkowski

Mateusz Oczkowski

Zastępca Dyrektora Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia
Magister farmacji z kilkuletnim doświadczeniem w obszarze refundacji i farmakoekonomiki. Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Uczelni Łazarskiego. Przewodniczący Komisji Ekonomicznej, ciała doradczego Ministra Zdrowia w zakresie ustalania cen produktów refundowanych.
Magdalena Rychter

Magdalena Rychter

Zastępca dyrektora Departamentu Nadzoru Farmaceutycznego w GIF
Farmaceutka, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Zaraz po studiach przez kilka lat pracowałam w aptece ogólnodostępnej. Od 2019 r. jestem związana z Głównym Inspektoratem Farmaceutycznym. Początkowo sprawowałam obowiązki inspektora ds. obrotu hurtowego, następnie byłam naczelnikiem Wydziału Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi, a od 2022 r. jestem zastępcą dyrektora Departamentu Nadzoru Farmaceutycznego w GIF. W ramach pełnionych obowiązków, m.in. biorę czynny udział w zarządzaniu kwestią dostępności lekowej, analizowaniu nieprawidłowości w łańcuchu dystrybucji oraz nadzorowaniu obrotu substancjami kontrolowanymi.
Paulina Sosin-Ziarkiewicz

Paulina Sosin-Ziarkiewicz

Zastępca Dyrektora Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia
Jest prawnikiem specjalizującym się w prawie farmaceutycznym i procedurze administracyjnej. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu spraw z zakresu działalności wytwórców i importerów produktów leczniczych, hurtowni farmaceutycznych, aptek, oceny reklamy produktów leczniczych, inspekcji i kontroli podmiotów działających na rynku farmaceutycznym. Doświadczenie zdobyła pracując w administracji publicznej w sektorze ochrony zdrowia oraz w organizacji zrzeszającej międzynarodowe firmy farmaceutyczne. Przez wiele lat pełniła funkcję Dyrektora Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Farmaceutycznym. Jako legislator posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu procesu legislacyjnego, w szczególności wielu nowelizacji ustawy – Prawo farmaceutyczne, ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii oraz aktów wykonawczych.
dr n. farm. Paweł Szoka

dr n. farm. Paweł Szoka

Dyrektor Departamentu Badań Klinicznych Produktów Leczniczych
posiada ponad 19 letnie doświadczenie w szerokorozumianym obszarze rejestracji produktów leczniczych oraz produktów leczniczych weterynaryjnych, zarówno w obszarze oceny dokumentacji rejestracyjnej jak i w procesach związanych z dopuszczeniem do obrotu, zmianami porejestracyjnymi i rerejestracją. Od 2018 roku związany z badaniami klinicznymi produktów leczniczych przy koordynacji przebiegu procesów rejestracji oraz oceny dokumentacji badanego produktu leczniczego.
Romuald Żywiecki

Romuald Żywiecki

Rzecznik patentowy, prawnik
Prawem własności przemysłowej zajmuje się od 2007 roku. Specjalizuje się w tematyce związanej z ochroną oraz zarządzaniem portfelami praw do znaków towarowych w branży farmaceutycznej. Przez blisko 8 lat odpowiadał za globalne zarządzanie dużym portfelem znaków towarowych jednego z wiodących polskich przedsiębiorstw. W latach 2020 – 2022 przewodniczył grupie roboczej ds. IP przy Polskim Związku Producentów Przemysłu Farmaceutycznego.