Profesor UW, Kierownik Katedry Psychologii i Socjologii Zarządzania
Agnieszka Kacprzak jest profesorem uczelni i kierownikiem Katedry Psychologii i Socjologii Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół cyfrowych zachowań konsumentów, marketingu doświadczeń oraz metodologii badań z wykorzystaniem biometrii. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie dydaktyczne w prowadzeniu zajęć z zakresu zachowań konsumenckich, socjologii biznesu i metodyki badań naukowych na wszystkich poziomach kształcenia.
Jest autorką i współautorką trzech monografii poświęconych marketingowi doświadczeń oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych opublikowanych m.in. w European Management Journal, International Journal of Consumer Studies, Journal of Services Marketing czy Journal of Customer Behaviour. Kierowała licznymi projektami badawczymi, w tym dwoma grantami Narodowego Centrum Nauki w programie OPUS.
Od 2023 roku jest członkiem i współzałożycielką Laboratorium Interaktywnej Diagnozy na WZ UW, gdzie realizuje badania eksperymentalne nad postawami i emocjami konsumentów z wykorzystaniem narzędzi biometrycznych. Od 2014 roku pełni funkcję redaktora prowadzącego czasopisma “Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets.” Odbyła zagraniczne staże naukowe na uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych, Grecji, Słowenii i Irlandii.
Kierownik Katedry Psychologii i Socjologii Zarządzania
Redaktor Prowadząca „Journal of Marketing and Consumer Behavior in Emerging Markets”
Członek Laboratorium Interaktywnej Diagnozy
Członek Rady Dyscypliny Nauk o Zarządzaniu i Jakości
Członek Rady Wydziału
Członek stowarzyszeń naukowych: European Marketing Academy, Academy of Management, Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu
Główne obszary badawacze
Zachowania konsumenckie, marketing doświadczeń, metodyka badań naukowych.
Wybrane projekty badawcze / granty
- 2013-2015 – „Uwarunkowania rozwoju gospodarki doświadczeń w Polsce w aspekcie wirtualnym i realnym” – projekt nr UMO-2012/05/B/HS4/04213 finansowany ze środków programu OPUS Narodowego Centrum Nauki, kierownik projektu, kwota: 198 000 PLN
- 2025-2027 – „Od zakupu do szumu: Analiza źródeł, mechanizmów i skutków pozakupowej ekspozycji konsumentów na marketing szeptany w Internecie” projekt nr UMO-2024/55/B/HS4/00199 finansowany ze środków programu OPUS Narodowego Centrum Nauki, kierownik projektu, kwota: 299 662 PLN
Wybrane publikacje
- Dziewanowska K., Kacprzak A., Pfajfar G.; Kéri, A. (2025) Navigating Economic Crises in Central and Eastern Europe: Consumer Coping Strategies and Resilience”, International Journal of Emerging Markets, https://doi.org/10.1108/IJOEM-12-2024-2246
- Paul J. et al. Paul, J., Ueno, A., Dennis, C., Alamanos, E., Curtis, L., Foroudi, P., Kacprzak, A., Kunz, W.H., Liu, J., Marvi, R., Nair, S., Ozdemir, O., Pantano, E., Papadopoulos, T., Petit, O., Tyagi, S. and Wirtz, J. (2024) Digital transformation: A multidisciplinary perspective and future research agenda, International Journal of Consumer Studies, Vol. 48, Iss.2, https://doi.org/10.1111/ijcs.13015
- Kacprzak A., Hensel P. (2023), Exploring online customer experience: A systematic literature review and research agenda, International Journal of Consumer Studies, Vol.47, Iss.6, s. 2583-2608, https://doi.org/10.1111/ijcs.12966
- Kacprzak A. Dziewanowska K. (2021) Perception of customer retail experiences in Poland, Journal of Services Marketing, Vol.35, Iss.2, pp.182-200, https://doi.org/10.1108/JSM-03-2019-0116
- Hensel P. Kacprzak.A. (2021) Curbing cyberloafing: studying general and specific deterrence effects with field evidence, European Journal of Information Systems, Vol.30, Iss.2, pp.219-235, https://doi.org/10.1080/0960085X.2020.1756701
- Hensel P., Kacprzak A. (2020) Job Overload, Organizational Commitment, and Motivation as Antecedents of Cyberloafing: Evidence from Employee Monitoring Software, European Management Review, Vol. 17, Iss. 4, p.931-942, https://doi.org/10.1111/emre.12407
- Kacprzak A., Pawłowska A. (2017) Work and shopping overflow – Consequences and differentiation among selected psychological and demographic characteristics, European Management Journal, Vol. 35 Iss. 6, s.755-765, https://doi.org/10.1016/j.emj.2017.06.003