Dostęp do poczty wydziałowej przez przeglądarkę – https://poczta.wz.uw.edu.pl
Internetowy klient Micro Focus GroupWise działa w sposób maksymalnie zbliżony do klienta instalowanego na komputerach użytkowników, udostępniając użytkownikom bogatsze, bardziej interaktywne środowisko. Aby uzyskać dostęp do swojego konta w systemie GroupWise należy otworzyć poniższy adres w przeglądarce, a następnie zalogować się korzystając z nazwy użytkownika w systemie GroupWise (część adresu mailowego znajdującego się przed @) oraz właściwego hasła.
Zmiana hasła do poczty wydziałowej
Studenci chcący zmienić swoje hasło do poczty wydziałowej mogą to zrobić kontaktując się z pracownikiem w Sali Studenckiej C008.
Konfiguracja programów pocztowych
W celu przeprowadzenia prawidłowej konfiguracji programów służących do odbierania i wysyłania poczty, podczas konfiguracji należy wprowadzić właściwe ustawienia portów i szyfrowania:
adres email: nazwa_użytkownika@wz.uw.edu.pl (np.: jkowalski@wz.uw.edu.pl)
nazwa użytkownika: {nazwa w systemie GroupWise}@wz.uw.edu.pl
hasło: {hasło do systemu groupwise}
serwer poczty wychodzącej: smtp.wz.uw.edu.pl (serwer wymaga uwierzytelniania)
port serwera SMTP: 587
tryb zabezpieczenia (szyfrowanie): TLS/StartTLS
serwer poczty przychodzącej: imap.wz.uw.edu.pl
typ serwera: IMAP
port serwera IMAP: 993
tryb zabezpieczenia (szyfrowanie): SSL
Filtr antyspamowy SMG – https://smg.wz.uw.edu.pl
Filtr antyspamowy SMG (Secure Messaging Gateway) chroni skrzynki pocztowe GroupWise przed niechcianymi przesyłkami i wirusami. Zablokowane wiadomości są przechowywanie przez 14 dni, w tym czasie mogą zostać odblokowane przez użytkownika z panelu zarządzania SMG. W oknie logowania należy podać pełny adres e-mail (wraz z domeną @wz.uw.edu.pl) oraz hasło do poczty GroupWise.