Dostęp do poczty wydziałowej przez przeglądarkęhttps://poczta.wz.uw.edu.pl

Internetowy klient Micro Focus GroupWise działa w sposób maksymalnie zbliżony do klienta instalowanego na komputerach użytkowników, udostępniając użytkownikom bogatsze, bardziej interaktywne środowisko. Aby uzyskać dostęp do swojego konta w systemie GroupWise należy otworzyć poniższy adres w przeglądarce, a następnie zalogować się korzystając z nazwy użytkownika w systemie GroupWise (część adresu mailowego znajdującego się przed @) oraz właściwego hasła.

 
Zmiana hasła do poczty wydziałowej

Studenci chcący zmienić swoje hasło do poczty wydziałowej mogą to zrobić kontaktując się z pracownikiem w Sali Studenckiej C008.

 
Konfiguracja programów pocztowych

W celu przeprowadzenia prawidłowej konfiguracji programów służących do odbierania i wysyłania poczty, podczas konfiguracji należy wprowadzić właściwe ustawienia portów i szyfrowania:

adres email: nazwa_użytkownika@wz.uw.edu.pl     (np.: jkowalski@wz.uw.edu.pl)
nazwa użytkownika: {nazwa w systemie GroupWise}@wz.uw.edu.pl
hasło: {hasło do systemu groupwise}

serwer poczty wychodzącej: smtp.wz.uw.edu.pl (serwer wymaga uwierzytelniania)
port serwera SMTP: 587
tryb zabezpieczenia (szyfrowanie): TLS/StartTLS

serwer poczty przychodzącej: imap.wz.uw.edu.pl
typ serwera: IMAP
port serwera IMAP: 993
tryb zabezpieczenia (szyfrowanie): SSL

 
Filtr antyspamowy SMGhttps://smg.wz.uw.edu.pl

Filtr antyspamowy SMG (Secure Messaging Gateway) chroni skrzynki pocztowe GroupWise przed niechcianymi przesyłkami i wirusami. Zablokowane wiadomości są przechowywanie przez 14 dni, w tym czasie mogą zostać odblokowane przez użytkownika z panelu zarządzania SMG. W oknie logowania należy podać pełny adres e-mail (wraz z domeną @wz.uw.edu.pl) oraz hasło do poczty GroupWise.